cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Next revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/04/16 02:57] – created gthanos | cpp:object_creation [2017/04/16 05:31] – [Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Δημιουργία αντικειμένων ====== | ====== Δημιουργία αντικειμένων ====== | ||
+ | |||
+ | Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | ||
+ | <code c++> | ||
+ | Rectangle rect1(3,4); | ||
+ | Rectangle rect2(5); | ||
+ | Rectangle rect3; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round tip 80%> | ||
+ | Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | ||
+ | <code c++> | ||
+ | Rectangle rect3(); // this is an error | ||
+ | </ | ||
+ | Η χρήση παρενθέσεων είναι λανθασμένη με συνέπεια να λάγετε μήνυμα λάθους από τον μεταγλωττιστή. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης ===== | ||
+ | |||
+ | Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | ||
+ | |||
+ | === 1. Κατασκευαστές με μόνο μία παράμετρο === | ||
+ | |||
+ | Στην περίπτωση που έχουμε μόνο μία παράμετρο μπορούμε να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης με χρήση του τελεστή ίσον (' | ||
+ | < | ||
+ | Για παράδειγμα, | ||
+ | <code c++> | ||
+ | int main () { | ||
+ | Rectangle rect=5; | ||
+ | cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl; | ||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | ||
+ | |||
+ | === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | ||
+ | |||
+ | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: | ||
+ | |||
+ | == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | ||
+ | |||
+ | <code c++> | ||
+ | int main () { | ||
+ | Rectangle rect {5,6}; | ||
+ | cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl; | ||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
+ | |||
+ | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == | ||
+ | |||
+ | <code c++> | ||
+ | int main () { | ||
+ | Rectangle rect = {5,6}; | ||
+ | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι. Οι χρήση του τελεστή ίσον (' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
===== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ===== | ===== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ===== |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)