User Tools

Site Tools


cpp:exception

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:exception [2018/05/18 12:51] – [Τύποι παραγόμενων εξαιρέσεων] gthanoscpp:exception [2019/05/06 07:56] – [Δημιουργία και διαχείριση της εξαίρεσης] gthanos
Line 1: Line 1:
-====== Διαχείριση Εξαιρέσεων ======+====== Δημιουργία & Διαχείριση Εξαιρέσεων ======
  
-Ας εξετάσουμε την κλάση **Vector** που είδαμε στην υπερφόρτωση των τελεστών. Ο προσδιοριστής //nothrow// σε συνδυασμό με τον τελεστή **new** μας υποχρεώνει να ελέγξουμε την επιστρεφόμενη τιμή του τελεστή **new** για να δούμε έαν έχει αποτύχει η διαδικασία δέσμευσης μνήμης ή όχι και στην περίπτωση που έχουμε αποτυχία τερματίζουμε το πρόγραμμα. +Ας εξετάσουμε την κλάση **Vector** που είδαμε στην ενότητα της υπερφόρτωση τελεστών. Ο προσδιοριστής //nothrow// σε συνδυασμό με τον τελεστή **new** μας υποχρεώνει να ελέγξουμε την επιστρεφόμενη τιμή του τελεστή **new** για να δούμε έαν έχει αποτύχει η διαδικασία δέσμευσης μνήμης ή όχι και στην περίπτωση που έχουμε αποτυχία τερματίζουμε το πρόγραμμα. 
  
 <code cpp Vector.cpp> <code cpp Vector.cpp>
Line 43: Line 43:
 </code> </code>
  
-Αν και η παραπάνω διαδικασία δεν είναι λανθασμένη, έχει το βασικό μειονέκτημα ότι θα πρέπει να τερματίσουμε το πρόγραμμα, ακόμη και εάν ο λόγος αποτυχίας είναι ότι ο χρήστης της κλάσης επέτρεψε το πέρασμα αρνητικής τιμής ως όρισμα στον κατασκευαστή.+Αν και η παραπάνω διαδικασία δεν είναι λανθασμένη, έχει το βασικό μειονέκτημα ότι θα πρέπει να τερματίσουμε το πρόγραμμα, ακόμη και εάν ο λόγος αποτυχίας είναι ότι ο χρήστης της κλάσης επέτρεψε το πέρασμα αρνητικής τιμής ως όρισμα στον κατασκευαστή. Ο λόγος είναι ότι στην περίπτωση που αποτύχει η δέσμευση της μνήμης, λόγω λανθασμένου ορίσματος, ο κατασκευαστής της κλάσης **Vector** επιστρέφει ένα αντικείμενο το οποίο δεν είναι σωστά αρχικοποιημένο.
  
 <code cpp VectorUse.cpp> <code cpp VectorUse.cpp>
Line 58: Line 58:
 </code> </code>
  
-Η παραγωγή ενός exception μπορεί να επιλύσει πιο αποτελεσματικά το παραπάνω πρόβλημα διότι επιτρέπει την διαχείριση γεγονότων που δεν επιτρέπουν την ομαλή ροή του προγράμματος. Στο παράδειγμα του κατασκευαστή της κλάσης **Vector**, η αποτυχία κλήσης του τελεστή **new** (χωρίς τον προσδιοριστή //notrhow//) παράγει ένα //exception// τύπου [[http://www.cplusplus.com/reference/new/bad_alloc/|std::bad_alloc]], το οποίο μπορούμε να διαχειριστούμε, όπως παρακάτω:+Η παραγωγή ενός //exception// μπορεί να επιλύσει πιο αποτελεσματικά το παραπάνω πρόβλημαδιότι υποστηρίζει τη διαχείριση συμβάντων που δεν επιτρέπουν την ομαλή εκτέλεση του προγράμματος. Στο παράδειγμα του κατασκευαστή της κλάσης **Vector**, η αποτυχία κλήσης του τελεστή **new** (χωρίς τον προσδιοριστή //notrhow//) παράγει ένα //exception// τύπου [[http://www.cplusplus.com/reference/new/bad_alloc/|std::bad_alloc]], το οποίο μπορούμε να διαχειριστούμε στη μέθοδο //main//, όπως παρακάτω:
  
 <code cpp Vector.cpp> <code cpp Vector.cpp>
Line 78: Line 78:
 Vector::Vector(int length) { Vector::Vector(int length) {
   size = length;   size = length;
-  array = new (nothrow) int[size];+  array = new int[size];
   for(int i=0; i<size; i++)   for(int i=0; i<size; i++)
     array[i] = 0;     array[i] = 0;
Line 117: Line 117:
  
 <WRAP tip 80% center round> <WRAP tip 80% center round>
-Αν και στο παραπάνω απλό παράδειγμα είναι προφανές ότι είναι πιο απλό να ελέγξει κανείς το μέγεθος της παραμέτρου size πριν καλέσει τον κατασκευαστή, κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να εφαρμοστεί σε όλες τις περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα το μέγεθος **size** παράγεται δυναμικά από το πρόγραμμα και ο κατασκευαστής καλείται σε αρκετά διαφορετικά σημεία του προγράμματος.+Στο παραπάνω απλό παράδειγμα είναι προφανές ότι είναι πιο απλό να ελέγξει κανείς το μέγεθος της παραμέτρου //size// πριν καλέσει τον κατασκευαστή. Σε αυτή την περίπτωση, ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται από το χρήστη της εκάστοτε βιβλιοθήκηςενώ η βιβλιοθήκη δεν παρέχει καμία εγγύηση για τον τρόπο συμπεριφοράς της εάν περαστούν λανθασμένα ορίσματα. Τα //exceptions// εξασφαλίζουν ότι η βιβλιοθήκη θα παράξει μία εξαίρεση εάν η δέσμευση της μνήμης αποτύχει.
 </WRAP> </WRAP>
 +
 ===== Τύποι παραγόμενων εξαιρέσεων ===== ===== Τύποι παραγόμενων εξαιρέσεων =====
  
Line 133: Line 134:
 ===== Δημιουργία και διαχείριση της εξαίρεσης ===== ===== Δημιουργία και διαχείριση της εξαίρεσης =====
  
-Όπως σε όλες τις γλώσσες αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού η παραγωγή μιας εξαίρεσης θα πρέπει να γίνει μέσα σε ένα //try block// και η διαχείριση της μέσα σε ένα //catch block// που ακολουθεί το //try block//. Δείτε το παρακάτω ενδεικτικό παράδειγμα.+Όπως σε όλες τις γλώσσες αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού η παραγωγή μιας εξαίρεσης θα πρέπει να γίνει μέσα σε ένα //try block// και η διαχείριση της μέσα σε ένα //catch block// που ακολουθεί το //try block//. Δείτε το παρακάτω ενδεικτικό παράδειγμα, όπου ανάλογα με την είσοδο που βάζει ο χρήστης παράγεται διαφορετικού τύπου //exception//
  
 <code cpp ExceptionHandling.cpp> <code cpp ExceptionHandling.cpp>
Line 140: Line 141:
  
 class MyException: public std::exception { class MyException: public std::exception {
-  const char* what() {+public: 
 +  const char* what() const throw() {
     return "Just another std::exception";     return "Just another std::exception";
   }   }
-}+};
  
 int main() { int main() {
   try {   try {
-    throw 1; +    int option; 
-    throw 2.5; +    cout << "Enter option (1-5): "
-    throw "C++"; +    cin >> option; 
-    MyException ex; throw ex;+    char c; 
 +    MyException ex; 
 +    switch(option) { 
 +      case 1: 
 +        throw 10;  // throw an int literal 
 +        break; 
 +      case 2: 
 +        throw 2.5;  //throw a double literal 
 +        break; 
 +      case 3: 
 +        throw "C++"; //throw a char * literal 
 +        break; 
 +      case 4: 
 +        throw string("C++"); //throw a std::string 
 +        break; 
 +      case 5: 
 +        throw ex; //throw a MyException object 
 +        break; 
 +      default: 
 +        c = -10;  
 +        throw c;  // throw a character 
 +        break; 
 +    }
   } catch(int ex) {   } catch(int ex) {
-    cout << "Got '<< ex <<"'!\n";+    cout << "Got '"<< ex <<"'!\n";
   } catch(double ex) {   } catch(double ex) {
-    cout << "Got '<< ex <<"'!\n";+    cout << "Got '"<< ex <<"'!\n";
   } catch(const char *ex) {   } catch(const char *ex) {
-    cout << "Got '<< ex <<"'!\n";+    cout << "Got char* '"<< ex <<"'!\n";
   } catch(const string &ex) {   } catch(const string &ex) {
-    cout << "Got '<< ex <<"'!\n";+    cout << "Got string '"<< ex <<"'!\n";
   } catch(const MyException &ex) {   } catch(const MyException &ex) {
-    cout << "Got '<< ex.what() <<"'!\n"; +    cout << "Got '"<< ex.what() <<"'!\n"; 
-  } +  } catch(...) {    // catch any exception not caught above! 
 +    cout << "Got an exception of unknown type!\n"; 
 +  } 
 +  cout << "Successfully handled the created exception!\n";
 } }
 </code> </code>
  
 +<WRAP info 80% center round>
 +Στον παραπάνω κώδικα το //catch block//
 +<code cpp>
 +  } catch(...) {     // catch any exception not caught above!
 +    cout << "Got an exception of unknown type!\n";
 +  }
 +</code>
 +πιάνει όλους τους τύπους //exception// που δεν πιάστηκαν στα προηγούμενα //catch blocks//. Τοποθετώντας ένα //catch block// αυτής της μορφής είναι δυνατόν να εφαρμόσετε ένα τελικό έλεγχο για τύπους εξαιρέσεων που δεν έχετε προβλέψει ότι μπορούν να παραχθούν από τον κώδικα σας.
 +</WRAP>
 +
 +<WRAP tip 80% center round>
 +Στον παραπάνω κώδικα μπορείτε να παρατηρήσετε τα διαφορετικά μηνύματα που παράγονται ανάλογα με τον τύπο της εξαίρεσης. Παρατηρήστε, ότι αν και παράγεται ένα αντικείμενο τύπου //char//, το οποίο χωράει σε ένα //int// δεν γίνεται κάποια αυτόματη μετατροπή τύπου, ώστε το //catch block// που πιάνει τύπους //int// να πιάσει και αντικείμενα τύπου //char//.
 +</WRAP>
 +
 +<WRAP tip 80% center round>
 +Στον παραπάνω κώδικα παρατηρήστε ότι για τα αντικείμενα τύπου //std::string// και //MyException// διαχειριζόμαστε μία αναφορά στον παραγόμενο αντικείμενο και όχι το αντικείμενο το ίδιο. Ο λόγος είναι κατά τη διαχείριση, αντιγράφεται στο //catch block// μόνο η αναφορά (δείκτης προς το αντικείμενο) και όχι το σύνολο του αντικειμένου.
 +</WRAP>
  
  
  
cpp/exception.txt · Last modified: 2023/05/15 14:01 by gthanos