User Tools

Site Tools


cpp:copy_constructors

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Last revisionBoth sides next revision
cpp:copy_constructors [2021/05/07 07:56] – [Άλλη περίπτωση κλήσης κατασκευαστή αντιγραφέα (copy-constructor)] gthanoscpp:copy_constructors [2022/05/12 19:08] – [Μια πιο σύνθετη περίπτωση] gthanos
Line 23: Line 23:
     int getHeight();     int getHeight();
 }; };
 +</code>
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
Line 29: Line 33:
 } }
  
-Rectangle::Rectangle(int s) {+Rectangle::Rectangle(int s) {
   cout << "Calling 1 args constructor" << endl;   cout << "Calling 1 args constructor" << endl;
   width = s; height = s;   width = s; height = s;
Line 64: Line 68:
 {{ :cpp:cppstackcopyconstructor.png |}} {{ :cpp:cppstackcopyconstructor.png |}}
  
-Το ερώτημα είναι με ποιό τρόπο γίνεται η δημιουργία του αντιγράφου του αρχικού αντικειμένου στο //stack//. Μπορείτε να δηλώσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα (λεπτομέρειες πιο κάτω..) ή να αφήσετε τον //compiler// να δηλώσει τον //default//. Ο //default// κατασκευαστής αντιγραφέας δημιουργεί το νέο αντικείμενο από το παλιό αντιγράφοντας τα πεδία πεδίο προς πεδιο. Εάν αυτός ο τρόπος σας ικανοποιεί, τότε δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι περισσότερο. Εάν όμως η παραπάνω μεθοδολογία δεν είναι ικανοποιητική, είστε αναγκασμένοι να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα.+Το ερώτημα είναι με ποιό τρόπο γίνεται η δημιουργία του αντιγράφου του αρχικού αντικειμένου στο //stack//. Μπορείτε να δηλώσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα (λεπτομέρειες πιο κάτω..) ή να αφήσετε τον //compiler// να δηλώσει τον //default//. Ο //default// κατασκευαστής αντιγραφέας δημιουργεί το νέο αντικείμενο από το παλιό αντιγράφοντας τα πεδία ένα προς ένα. Εάν αυτός ο τρόπος σας ικανοποιεί, τότε δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι περισσότερο. Εάν όμως η παραπάνω μεθοδολογία δεν είναι ικανοποιητική, είστε αναγκασμένοι να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα.
  
 ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα =====
Line 99: Line 103:
     Rectangle(int s);     Rectangle(int s);
     Rectangle();     Rectangle();
-    Rectangle(Rectangle& r);+    Rectangle(const Rectangle& r);
     void setWidth(int w);     void setWidth(int w);
     void setHeight(int h);     void setHeight(int h);
Line 105: Line 109:
     int getHeight();     int getHeight();
 }; };
 +</code>
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
Line 168: Line 176:
 </WRAP> </WRAP>
  
-===== Μια πιο σύνθετη περίπτωση =====+===== Πιο σύνθετες περιπτώσεις =====
  
-Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία δείκτες που δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) αντιγράφονται οι διευθύνσεις αυτές, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες, καθώς η μεταβολή του κοινού αντικειμένου επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται.+/* 
 +==== 1η Περίπτωση - Αρχικοποίηση ενός αντικειμένου από άλλο αντικείμενο στην ίδια συνάρτηση ==== 
 +*/ 
 + 
 +Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία που είναι δείκτες και δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) εάν δεν ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα, ο //default// αντιγράφει τις διευθύνσεις αυτές πεδίο προς πεδίο, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης μέσω των αντίστοιχων πεδίων τους. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες, καθώς η μεταβολή του περιεχομένου της κοινής μνήμης επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται. Ενδεικτικό είναι το παρακάτω παράδειγμα.
  
 Στο παρακάτω παράδειγμα ορίζουμε την κλάση //Point// η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημείο στο δισδιάστατο χώρο. Στο παρακάτω παράδειγμα ορίζουμε την κλάση //Point// η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημείο στο δισδιάστατο χώρο.
Line 200: Line 212:
     void setX(int vx) { x = vx; }     void setX(int vx) { x = vx; }
     void setY(int vy) { y = vy; }     void setY(int vy) { y = vy; }
-    int getX() { return x; } +    int getX() const { return x; } 
-    int getY() { return y; }+    int getY() const { return y; }
 }; };
 </code> </code>
Line 229: Line 241:
     int getHeight();     int getHeight();
     void setOrigin(Point *p);     void setOrigin(Point *p);
-    Point *getOrigin();+    Point *getOrigin() const;
 }; };
  
Line 259: Line 271:
 int Rectangle::getHeight() { return height; } int Rectangle::getHeight() { return height; }
 void Rectangle::setOrigin(Point *p) { origin = p; } void Rectangle::setOrigin(Point *p) { origin = p; }
-Point *Rectangle::getOrigin() { return origin; }+Point *Rectangle::getOrigin() const { return origin; }
 </code> </code>
  
Line 281: Line 293:
 </code> </code>
  
-Ο παραπάνω κώδικας αντιγράφει στο αντικείμενο //r2// τα πεδία του αντικειμένου //r1// πεδίο προς πεδίο. Αυτό σημαίνει ότι τα αντικείμενα //r1// και //r2// μοιράζονται το ίδιο αντικείμενο τύπου //Point//. Ισχύουν επομένως τα εξής:+Ο παραπάνω κώδικας δεν περιέχει κατασκευαστή αντιγραφέα για την κλάση Rectangle. Ο //default// που δημιουργεί ο //compiler//, αντιγράφει στο αντικείμενο //r2// τα πεδία του αντικειμένου //r1// πεδίο προς πεδίο. Αυτό σημαίνει ότι τα αντικείμενα //r1// και //r2// μοιράζονται το ίδιο αντικείμενο τύπου //Point//. Ισχύουν επομένως τα εξής:
   * Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο //r2//   * Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο //r2//
-  * Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση main, το αντικείμενο //r1// θα καταστραφεί ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη για το πεδίο του //origin//. Η προσπάθεια καταστρροφής του αντικειμένου //r2// θα οδηγήσει σε σφάλμα διότι θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μία περιοχή μνήμης που έχει ήδη ελευθερωθεί κατά την καταστροφή του //r1//. Το σφάλμα που εκτυπώνεται όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί είναι το εξής:+  * Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση main, το αντικείμενο //r1// θα καταστραφεί ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη για το πεδίο του //origin//. Η προσπάθεια καταστροφής του αντικειμένου //r2// θα οδηγήσει σε σφάλμα διότι θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μία περιοχή μνήμης που έχει ήδη ελευθερωθεί κατά την καταστροφή του //r1//. Το σφάλμα που εκτυπώνεται όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί είναι το εξής:
  
 <code> <code>
Line 296: Line 308:
 Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω: Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω:
 <code cpp> <code cpp>
-Rectangle::Rectangle(Rectangle &r) {+Rectangle::Rectangle(const Rectangle &r) {
   width = r.width;   width = r.width;
   height = r.height;   height = r.height;
Line 310: Line 322:
 } }
 </code>  </code> 
- 
- 
- 
- 
- 
- 
- 
  
cpp/copy_constructors.txt · Last modified: 2022/05/12 19:41 by gthanos