User Tools

Site Tools


cpp:copy_constructors

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:copy_constructors [2017/04/20 12:50] – [Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα] gthanoscpp:copy_constructors [2019/04/19 09:45] gthanos
Line 8: Line 8:
 #include "Rectangle.cpp" #include "Rectangle.cpp"
  
-void printArea(Rectangle r) {+void printArea(const Rectangle r) {
   cout << " area: " << r.getArea() << endl;   cout << " area: " << r.getArea() << endl;
 } }
Line 24: Line 24:
 ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα =====
  
-Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την κλάση Rectangle ορίζεται ως εξής:+Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την κλάση Rectangle θα μπορούσε να είναι ο εξής:
  
 <code cpp> <code cpp>
-Rectangle::Rectangle(Rectangle &r) {+Rectangle::Rectangle(const Rectangle &r) { 
 +  width = r.width; height = r.height; 
 +
 +</code> 
 +ή ο παρακάτω 
 +<code cpp> 
 +Rectangle::Rectangle(const Rectangle &r) {
   width = r.width; height = r.height;   width = r.width; height = r.height;
 } }
 </code> </code>
  
-Συνολικά η κλάση //Rectangle// διαμορφώνεται ως εξής:+Στη 2η περίπτωση, η μεταβλητή //r// δηλώνεται ως //const// διότι κατά την εκτέλεση του κατασκευαστή αντιγραφέα το αντικείμενο //r// δεν μεταβάλλεται. Συνολικά η κλάση //Rectangle// διαμορφώνεται ως εξής:
  
-<code cpp Rectangle.cpp>+<code cpp Rectangle.hpp>
 #include <iostream> #include <iostream>
 #include <cstdlib> #include <cstdlib>
Line 47: Line 53:
     Rectangle(int s);     Rectangle(int s);
     Rectangle();     Rectangle();
 +    Rectangle(Rectangle &r);
     void setWidth(int w);     void setWidth(int w);
     void setHeight(int h);     void setHeight(int h);
Line 54: Line 61:
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
 +  cout << "Calling 2 args constructor" << endl;
   width = w; height = h;   width = w; height = h;
 } }
  
-Rectangle::Rectangle(int s) { +Rectangle::Rectangle(int s) : Rectangle(s,s) { 
-  width = s; height = s;+  cout << "Calling 1 args constructor" << endl;
 } }
  
-Rectangle::Rectangle() +Rectangle::Rectangle() : Rectangle(0,0{ 
-  srand(time(NULL)); +  cout << "Calling default constructor" << endl;
-  width = rand() % 10 + 1; height = rand() % 10 + 1;+
 } }
  
-// copy constructor 
 Rectangle::Rectangle(Rectangle &r) { Rectangle::Rectangle(Rectangle &r) {
 +  cout << "Calling copy constructor" << endl;
   width = r.width; height = r.height;   width = r.width; height = r.height;
 } }
Line 75: Line 82:
 int Rectangle::getWidth() { return width; } int Rectangle::getWidth() { return width; }
 int Rectangle::getHeight() { return height; } int Rectangle::getHeight() { return height; }
 +
 +void printArea(Rectangle r) {
 +  cout << " area: " << r.getWidth() * r.getHeight() << endl;
 +}
 </code> </code>
  
 <WRAP center round tip 80%> <WRAP center round tip 80%>
-Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο //compiler// δημιουργεί έναν από μόνος του αντιγράφοντας τα περιεχόμενα του αρχικού αντικειμένου στο νέο πεδίο προς πεδίο.+Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο //compiler// δημιουργεί τον //default copy constructor//. Ο //default// αντιγράφει τα περιεχόμενα του αντικειμένου που δίνεται ως όρισμα στο νέο αντικείμενο πεδίο προς πεδίο.
 </WRAP> </WRAP>
  
-Μία άλλη περίπτωση κατά την οποία θα κληθεί o κατασκευαστής αντιγραφέας είναι η παρακάτω. Εδώ μαζί με την δήλωση της μεταβλητής γίνεται ανάθεση των πεδίων του αντικειμένου //r1// στο //r2//. +==== Άλλη περίπτωση κλήση Copy Constructor ==== 
 + 
 +Μία άλλη περίπτωση κατά την οποία θα κληθεί o κατασκευαστής αντιγραφέας είναι η παρακάτω. Εδώ η δήλωση της μεταβλητής r2 συμπίπτει με την αρχικοποίηση του αντικειμένου. Σε αυτή την περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας με όρισμα το //r1//. 
  
 <code cpp CopyRectangle.cpp> <code cpp CopyRectangle.cpp>
Line 103: Line 116:
 } }
 </code> </code>
-Για τον μεταγλωττιστή όμως οι κώδικες είναι διαφορετικοί. Στην πρώτης περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας, ενώ στη 2η περίπτωση καλείται ο //default// κατασκευαστής και στη συνέχεια γίνεται ανάθεση των πεδίων του //r1// στα πεδία του //r2//.+Για τον μεταγλωττιστή όμως οι κώδικες είναι διαφορετικοί. Στην πρώτη περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας (//copy constructor//), ενώ στη 2η περίπτωση καλείται ο //default// κατασκευαστής και στη συνέχεια γίνεται ανάθεση των τιμών των πεδίων του //r1// στα πεδία του //r2// (πεδίο προς πεδίο).
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Δημιουργία κατασκευαστών αντιγραφέων ====+===== Μια πιο σύνθετη περίπτωση =====
  
-Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία δείκτες που δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) αντιγράφονται οι διευθύνσεις αυτές, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες καθώς η μεταβολή του κοινού αντικειμένου επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται.+Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία δείκτες που δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) αντιγράφονται οι διευθύνσεις αυτές, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίεςκαθώς η μεταβολή του κοινού αντικειμένου επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται.
  
 Στο παρακάτω παράδειγμα ορίζουμε την κλάση //Point// η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημείο στο διδιάστατο χώρο. Στο παρακάτω παράδειγμα ορίζουμε την κλάση //Point// η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημείο στο διδιάστατο χώρο.
Line 145: Line 158:
     Point *origin;     Point *origin;
   public:   public:
-    Rectangle(int w, int h, Point *p); +    Rectangle(int w, int h, Point p); 
-    Rectangle(int s, Point *p);+    Rectangle(int s, Point p);
     Rectangle();     Rectangle();
 +    ~Rectangle();
     void setWidth(int w);     void setWidth(int w);
     void setHeight(int h);     void setHeight(int h);
     int getWidth();     int getWidth();
     int getHeight();     int getHeight();
 +    void setOrigin(Point *p);
 +    Point *getOrigin();
 }; };
  
-Rectangle::Rectangle(int w, int h, Point *p) {+Rectangle::Rectangle(int w, int h, Point p) {
   width = w; height = h;   width = w; height = h;
-  origin = p;+  origin = new (nothrow) Point( p.getX(), p.getY() ); 
 +  if(origin == NULL) { 
 +    cerr << "Memory allocation failure!\n"; 
 +    exit(-1); 
 +  }
 } }
  
-Rectangle::Rectangle(int s, Point *p) {+Rectangle::Rectangle(int s, Point p) {
   width = s; height = s;   width = s; height = s;
-  origin = p;+  origin = new (nothrow) Point( p.getX(), p.getY() ); 
 +  if(origin == NULL) { 
 +    cerr << "Memory allocation failure!\n"; 
 +    exit(-1); 
 +  }
 } }
  
Line 172: Line 196:
     exit(-1);     exit(-1);
   }   }
 +}
 +
 +Rectangle::~Rectangle() {
 +  delete origin;
 } }
  
Line 183: Line 211:
  
 <code cpp MoveOrigin.cpp> <code cpp MoveOrigin.cpp>
- 
 #include "Rectangle.cpp" #include "Rectangle.cpp"
  
Line 193: Line 220:
  
 int main() { int main() {
-  Point *= new Point(10,5)+  Point p{10,5}
-  Rectangle r1(5,6,p);  +  Rectangle r1{5,6,p};  
   Rectangle r2 = r1;   Rectangle r2 = r1;
      
Line 201: Line 228:
 </code> </code>
  
-Ο παραπάνω κώδικας αντιγράφει στο αντικείμενο //r2// τα πεδία του αντικειμένου //r1// πεδίο προς πεδίο. Αυτό σημαίνει ότι τα αντικείμενα //r1// και //r2// μοιράζονται το ίδιο αντικείμενο τύπου //Point//. Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο //r2//Εάν θέλετε να αποφύγετε αυτή τη συμπεριφορά θα πρέπει να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα που κάνει τα εξής:+Ο παραπάνω κώδικας αντιγράφει στο αντικείμενο //r2// τα πεδία του αντικειμένου //r1// πεδίο προς πεδίο. Αυτό σημαίνει ότι τα αντικείμενα //r1// και //r2// μοιράζονται το ίδιο αντικείμενο τύπου //Point//Ισχύουν επομένως τα εξής: 
 +  * Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο //r2// 
 +  * Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση main, το αντικείμενο //r1// θα καταστραφεί ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη για το πεδίο του //origin//. Η προσπάθεια καταστρροφής του αντικειμένου //r2// θα οδηγήσει σε σφάλμα διότι θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μία περιοχή μνήμης που έχει ήδη ελευθερωθεί κατά την καταστροφή του //r1//. Το σφάλμα που εκτυπώνεται όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί είναι το εξής: 
 + 
 +<code> 
 +*** Error in `./a.out': double free or corruption (fasttop): 0x00000000006d6010 *** 
 +Ακυρώθηκε (core dumped) 
 +</code> 
 + 
 +Για να αποφύγετε την παραπάνω συμπεριφορά θα πρέπει να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα που κάνει τα εξής:
   - Δημιουργεί ένα νέο αντικείμενο τύπου //Point//.   - Δημιουργεί ένα νέο αντικείμενο τύπου //Point//.
-  - Αντιγράφει τα περιεχόμενα του παλιού στο νέο.+  - Αντιγράφει τα περιεχόμενα του παλιού αντικειμένου στο νέο. 
 Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω: Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω:
 <code cpp> <code cpp>
cpp/copy_constructors.txt · Last modified: 2022/05/12 19:41 by gthanos