cpp:copy_constructors
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
cpp:copy_constructors [2017/04/20 12:16] – [Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα] gthanos | cpp:copy_constructors [2022/05/12 19:41] (current) – [Πιο σύνθετες περιπτώσεις] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Κατασκευαστές Αντιγραφείς ====== | ====== Κατασκευαστές Αντιγραφείς ====== | ||
- | Στην ενότητα των συναρτήσεων είδαμε [[cpp: | + | Στην ενότητα των συναρτήσεων είδαμε [[cpp: |
+ | |||
+ | Δείτε το παρακάτω παράδειγμα της μεθόδου // | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int width, height; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth(); | ||
+ | int getHeight(); | ||
+ | }; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = w; height = h; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = s; height = s; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = height = 0; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
- | #include " | + | #include " |
- | void printArea(Rectangle r) { | + | void printArea(const Rectangle r) { |
cout << " area: " << r.getArea() << endl; | cout << " area: " << r.getArea() << endl; | ||
} | } | ||
Line 21: | Line 67: | ||
{{ : | {{ : | ||
+ | |||
+ | Το ερώτημα είναι με ποιό τρόπο γίνεται η δημιουργία του αντιγράφου του αρχικού αντικειμένου στο //stack//. Μπορείτε να δηλώσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα (λεπτομέρειες πιο κάτω..) ή να αφήσετε τον // | ||
===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== | ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== | ||
- | Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την κλάση Rectangle ορίζεται ως εξής: | + | Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την |
<code cpp> | <code cpp> | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
- | width = r.width; height = r.height; | + | width = r.width; |
+ | height = r.height; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | ή ισοδύναμα ο παρακάτω | ||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width = r.width; | ||
+ | | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
- | Συνολικά η κλάση // | + | Και οι δύο παραπάνω κατασκευαστές είναι ισοδύναμοι και δηλώνουν ένα κατασκευαστή αντιγραφέα. Η μεταβλητή //r// μπορεί να δηλωθεί ως //const// (όπως στη δεύτερη περίπτωση), |
- | <code cpp Rectangle.cpp> | + | <code cpp Rectangle.hpp> |
#include < | #include < | ||
#include < | #include < | ||
Line 47: | Line 103: | ||
Rectangle(int s); | Rectangle(int s); | ||
Rectangle(); | Rectangle(); | ||
+ | Rectangle(const Rectangle& | ||
void setWidth(int w); | void setWidth(int w); | ||
void setHeight(int h); | void setHeight(int h); | ||
Line 52: | Line 109: | ||
int getHeight(); | int getHeight(); | ||
}; | }; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
width = w; height = h; | width = w; height = h; | ||
} | } | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
width = s; height = s; | width = s; height = s; | ||
} | } | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
- | | + | |
- | width = rand() % 10 + 1; height = rand() % 10 + 1; | + | width = height = 0; |
} | } | ||
- | // copy constructor | + | Rectangle:: |
- | Rectangle:: | + | cout << " |
- | width = r.width; height = r.height; | + | width = r.width; |
+ | | ||
} | } | ||
Line 77: | Line 141: | ||
</ | </ | ||
- | <WRAP center round tip 60%> | + | <WRAP center round tip 80%> |
- | Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο // | + | Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο // |
</ | </ | ||
- | ==== Δημιουργία κατασκευαστών αντιγραφέων ==== | + | ==== Άλλη περίπτωση κλήσης |
- | Στις | + | Μία άλλη |
- | Στο παρακάτω παράδειγμα ορίζουμε την κλάση //Point// η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημείο στο διδιάστατο χώρο. | + | <code cpp CopyRectangle.cpp> |
+ | #include " | ||
- | <code cpp Point.cpp> | + | int main() { |
+ | Rectangle r1(5,6); | ||
+ | Rectangle r2 = r1; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Εδώ η δήλωση της μεταβλητής r2 συμπίπτει με την αρχικοποίηση του αντικειμένου. Σε αυτή την περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας με όρισμα το //r1//. | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round tip 80%> | ||
+ | Το παραπάνω είναι λειτουργικά ισοδύναμο με το εξής: | ||
+ | <code cpp CopyRectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle r1(5,6); | ||
+ | Rectangle r2; | ||
+ | r2 = r1; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | Για τον μεταγλωττιστή όμως οι δύο κώδικες είναι διαφορετικοί. Στην πρώτη περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας (//copy constructor// | ||
+ | |||
+ | **Σημείωση: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Πιο σύνθετες περιπτώσεις ===== | ||
+ | |||
+ | ==== 1η Περίπτωση - Αρχικοποίηση ενός αντικειμένου με δυναμικά δεσμευμένα πεδία από άλλο αντικείμενο ==== | ||
+ | |||
+ | Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία που είναι δείκτες και δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) εάν δεν ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα, | ||
+ | |||
+ | Στο παρακάτω παράδειγμα ορίζουμε την κλάση //Point// η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημείο στο δισδιάστατο χώρο. | ||
+ | |||
+ | < | ||
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
Line 94: | Line 191: | ||
int x, y; | int x, y; | ||
public: | public: | ||
- | Point(int vx,int vy) { x = vx; y = vy; cout << "Point regular constructor!\n"; | + | Point(int vx,int vy) { |
- | Point(const Point &p) { x = p.x; y = p.y; cout << "Point copy constructor!\n"; | + | |
- | Point() { cout << "Point default constructor!\n"; | + | |
- | ~Point() { cout << "xP Point destructor!\n"; | + | |
+ | | ||
+ | Point(const Point &p) { | ||
+ | | ||
+ | | ||
+ | | ||
+ | | ||
+ | Point() { | ||
+ | | ||
+ | | ||
+ | ~Point() { | ||
+ | | ||
+ | | ||
+ | | ||
void setX(int vx) { x = vx; } | void setX(int vx) { x = vx; } | ||
void setY(int vy) { y = vy; } | void setY(int vy) { y = vy; } | ||
- | int getX() { return x; } | + | int getX() |
- | int getY() { return y; } | + | int getY() |
}; | }; | ||
</ | </ | ||
- | Η κλάση // | + | Η κλάση // |
- | <code cpp Rectangle.cpp> | + | <code cpp Rectangle.hpp> |
#include < | #include < | ||
#include < | #include < | ||
Line 113: | Line 223: | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
- | #include " | + | #include " |
class Rectangle { | class Rectangle { | ||
Line 120: | Line 230: | ||
Point *origin; | Point *origin; | ||
public: | public: | ||
- | Rectangle(int w, int h, Point *p); | + | Rectangle(int w, int h, Point p); |
- | Rectangle(int s, Point *p); | + | Rectangle(int s, Point p); |
Rectangle(); | Rectangle(); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
void setWidth(int w); | void setWidth(int w); | ||
void setHeight(int h); | void setHeight(int h); | ||
int getWidth(); | int getWidth(); | ||
int getHeight(); | int getHeight(); | ||
+ | void setOrigin(Point *p); | ||
+ | Point *getOrigin() const; | ||
}; | }; | ||
+ | </ | ||
- | Rectangle::Rectangle(int w, int h, Point *p) { | + | <code cpp Rectangle.cpp> |
- | width = w; height = h; | + | #include "Rectangle.hpp" |
- | origin = p; | + | |
- | } | + | |
- | Rectangle:: | + | Rectangle:: |
- | width = s; height = s; | + | width = w; height = h; |
- | origin = p; | + | origin = new (nothrow) Point( p.getX(), p.getY() ); |
- | } | + | |
- | + | ||
- | Rectangle:: | + | |
- | srand(time(NULL)); | + | |
- | width = rand() % 10 + 1; height = rand() % 10 + 1; | + | |
- | origin = new (nothrow) Point{}; | + | |
if(origin == NULL) { | if(origin == NULL) { | ||
cerr << " | cerr << " | ||
exit(-1); | exit(-1); | ||
} | } | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | delete origin; | ||
} | } | ||
Line 153: | Line 272: | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | Point *Rectangle:: | ||
</ | </ | ||
- | <code cpp MoveOrigin.cpp> | + | <code cpp CopyRectangle.cpp> |
+ | #include " | ||
- | #include "Rectangle.cpp" | + | int main() { |
+ | Point p{5,5}; | ||
+ | | ||
+ | Rectangle r2 = r1; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | Ο παραπάνω κώδικας δεν περιέχει κατασκευαστή αντιγραφέα για την κλάση Rectangle. Ο //default// που δημιουργεί ο // | ||
+ | * Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο // | ||
+ | * Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση main, το αντικείμενο //r1// θα καταστραφεί ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη για το πεδίο του //origin//. Η προσπάθεια καταστροφής του αντικειμένου //r2// θα οδηγήσει σε σφάλμα διότι θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μία περιοχή μνήμης που έχει ήδη ελευθερωθεί κατά την καταστροφή του //r1//. Το σφάλμα που εκτυπώνεται όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί είναι το εξής: | ||
+ | < | ||
+ | free(): double free detected in tcache 2 | ||
+ | Aborted (core dumped) | ||
+ | </ | ||
- | int main() { | + | Για να αποφύγετε την παραπάνω συμπεριφορά θα πρέπει να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα που κάνει τα εξής: |
- | | + | - Δημιουργεί ένα νέο αντικείμενο τύπου // |
- | | + | - Αντιγράφει τα περιεχόμενα του παλιού αντικειμένου στο νέο. |
- | + | ||
- | | + | Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω: |
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | | ||
+ | height = r.height; | ||
+ | if(r.origin == nullptr) | ||
+ | origin = nullptr; | ||
+ | | ||
+ | origin = new (nothrow) Point(r.getOrigin()-> | ||
+ | | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | } | ||
} | } | ||
+ | </ | ||
- | </ | + | ==== 2η Περίπτωση - Κλήση συνάρτησης με παράμετρο αντικείμενο που περιέχει δυναμικά δεσμευμένα πεδία ==== |
+ | <code cpp MoveOrigin.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | int moveOrigin(Rectangle r, int dx, int dy) { | ||
+ | Point *p = r.getOrigin(); | ||
+ | p-> | ||
+ | p-> | ||
+ | } | ||
+ | int main() { | ||
+ | Point p{5,5}; | ||
+ | Rectangle r1{5, | ||
+ | | ||
+ | moveOrigin(r1, | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | Η κλήση της συνάρτησης moveOrigin θα απαιτήσει τη δημιουργία ενός αντιγράφου του r1 στο stack για τις ανάγκες της εκτέλεσης της συγκεκριμένης συνάρτησης. Εφόσον δεν έχουμε δημιουργήσει κατασκευαστή αντιγραφέα, | ||
+ | Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση η κοινή αυτή περιοχή θα καταστραφεί, | ||
+ | < | ||
+ | free(): double free detected in tcache 2 | ||
+ | Aborted (core dumped) | ||
+ | </ | ||
+ | Η δημιουργία του κατασκευαστή αντιγραφέα που προτάθηκε παραπάνω λύνει και αυτό το πρόβλημα. |
cpp/copy_constructors.txt · Last modified: 2022/05/12 19:41 by gthanos