cpp:copy_constructors
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:copy_constructors [2017/04/20 12:16] – [Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα] gthanos | cpp:copy_constructors [2019/04/19 09:37] – [Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 8: | Line 8: | ||
#include " | #include " | ||
- | void printArea(Rectangle r) { | + | void printArea(const Rectangle r) { |
cout << " area: " << r.getArea() << endl; | cout << " area: " << r.getArea() << endl; | ||
} | } | ||
Line 24: | Line 24: | ||
===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== | ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== | ||
- | Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την κλάση Rectangle ορίζεται ως εξής: | + | Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την κλάση Rectangle |
<code cpp> | <code cpp> | ||
- | Rectangle:: | + | Rectangle:: |
+ | width = r.width; height = r.height; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | ή ο παρακάτω | ||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
width = r.width; height = r.height; | width = r.width; height = r.height; | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
- | Συνολικά η κλάση // | + | Στη 2η περίπτωση, |
<code cpp Rectangle.cpp> | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
Line 77: | Line 83: | ||
</ | </ | ||
- | <WRAP center round tip 60%> | + | <WRAP center round tip 80%> |
- | Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο // | + | Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο // |
</ | </ | ||
- | ==== Δημιουργία κατασκευαστών αντιγραφέων ==== | + | Μία άλλη περίπτωση κατά την οποία θα κληθεί o κατασκευαστής αντιγραφέας είναι η παρακάτω. Εδώ η δήλωση της μεταβλητής r2 συμπίπτει με την αρχικοποίηση του αντικειμένου. Σε αυτή την περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας με όρισμα το //r1//. |
+ | |||
+ | <code cpp CopyRectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle r1(5,6); | ||
+ | Rectangle r2 = r1; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round tip 80%> | ||
+ | Το παραπάνω είναι λειτουργικά ισοδύναμο με το παρακάτω. | ||
+ | <code cpp CopyRectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle r1(5,6); | ||
+ | Rectangle r2; | ||
+ | r2 = r1; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | Για τον μεταγλωττιστή όμως οι κώδικες είναι διαφορετικοί. Στην πρώτη περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας (//copy constructor// | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Δημιουργία κατασκευαστών αντιγραφέων | ||
Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία δείκτες που δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) αντιγράφονται οι διευθύνσεις αυτές, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες καθώς η μεταβολή του κοινού αντικειμένου επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται. | Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία δείκτες που δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) αντιγράφονται οι διευθύνσεις αυτές, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες καθώς η μεταβολή του κοινού αντικειμένου επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται. | ||
Line 120: | Line 151: | ||
Point *origin; | Point *origin; | ||
public: | public: | ||
- | Rectangle(int w, int h, Point *p); | + | Rectangle(int w, int h, Point p); |
- | Rectangle(int s, Point *p); | + | Rectangle(int s, Point p); |
Rectangle(); | Rectangle(); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
void setWidth(int w); | void setWidth(int w); | ||
void setHeight(int h); | void setHeight(int h); | ||
int getWidth(); | int getWidth(); | ||
int getHeight(); | int getHeight(); | ||
+ | void setOrigin(Point *p); | ||
+ | Point *getOrigin(); | ||
}; | }; | ||
- | Rectangle:: | + | Rectangle:: |
width = w; height = h; | width = w; height = h; | ||
- | origin = p; | + | origin = new (nothrow) Point( |
+ | if(origin == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
} | } | ||
- | Rectangle:: | + | Rectangle:: |
width = s; height = s; | width = s; height = s; | ||
- | origin = p; | + | origin = new (nothrow) Point( |
+ | if(origin == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
} | } | ||
Line 147: | Line 189: | ||
exit(-1); | exit(-1); | ||
} | } | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | delete origin; | ||
} | } | ||
Line 153: | Line 199: | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | Point *Rectangle:: | ||
</ | </ | ||
<code cpp MoveOrigin.cpp> | <code cpp MoveOrigin.cpp> | ||
- | |||
#include " | #include " | ||
+ | int moveOrigin(Rectangle &r, int dx, int dy) { | ||
+ | Point *p = r.getOrigin(); | ||
+ | p-> | ||
+ | p-> | ||
+ | } | ||
int main() { | int main() { | ||
- | Point *p = new Point(10,5); | + | Point p{10,5}; |
- | Rectangle r1(5,6,p); | + | Rectangle r1{5,6,p}; |
+ | Rectangle r2 = r1; | ||
| | ||
- | | + | |
} | } | ||
+ | </ | ||
+ | Ο παραπάνω κώδικας αντιγράφει στο αντικείμενο //r2// τα πεδία του αντικειμένου //r1// πεδίο προς πεδίο. Αυτό σημαίνει ότι τα αντικείμενα //r1// και //r2// μοιράζονται το ίδιο αντικείμενο τύπου //Point//. Ισχύουν επομένως τα εξής: | ||
+ | * Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο // | ||
+ | * Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση main, το αντικείμενο //r1// θα καταστραφεί ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη για το πεδίο του //origin//. Η προσπάθεια καταστρροφής του αντικειμένου //r2// θα οδηγήσει σε σφάλμα διότι θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μία περιοχή μνήμης που έχει ήδη ελευθερωθεί κατά την καταστροφή του //r1//. Το σφάλμα που εκτυπώνεται όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί είναι το εξής: | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | *** Error in `./ | ||
+ | Ακυρώθηκε (core dumped) | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | Για να αποφύγετε την παραπάνω συμπεριφορά θα πρέπει να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα που κάνει τα εξής: | ||
+ | - Δημιουργεί ένα νέο αντικείμενο τύπου //Point//. | ||
+ | - Αντιγράφει τα περιεχόμενα του παλιού αντικειμένου στο νέο. | ||
+ | |||
+ | Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω: | ||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width = r.width; | ||
+ | height = r.height; | ||
+ | origin = new (nothrow) Point(r.getOrigin()-> | ||
+ | if(origin == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
cpp/copy_constructors.txt · Last modified: 2022/05/12 19:41 by gthanos