User Tools

Site Tools


cpp:copy_constructors

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:copy_constructors [2017/04/20 12:16] – [Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα] gthanoscpp:copy_constructors [2018/05/07 07:09] – [Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα] gthanos
Line 8: Line 8:
 #include "Rectangle.cpp" #include "Rectangle.cpp"
  
-void printArea(Rectangle r) {+void printArea(const Rectangle r) {
   cout << " area: " << r.getArea() << endl;   cout << " area: " << r.getArea() << endl;
 } }
Line 24: Line 24:
 ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα =====
  
-Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την κλάση Rectangle ορίζεται ως εξής:+Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την κλάση Rectangle θα μπορούσε να είναι ο εξής:
  
 <code cpp> <code cpp>
-Rectangle::Rectangle(Rectangle &r) {+Rectangle::Rectangle(const Rectangle &r) {
   width = r.width; height = r.height;   width = r.width; height = r.height;
 } }
 </code> </code>
  
-Συνολικά η κλάση //Rectangle// διαμορφώνεται ως εξής:+Η μεταβλητή //r// δηλώνεται ως //const// διότι κατά την εκτέλεση του κατασκευαστή το αντικείμενο //r// δεν θα μεταβληθεί. Συνολικά η κλάση //Rectangle// διαμορφώνεται ως εξής:
  
 <code cpp Rectangle.cpp> <code cpp Rectangle.cpp>
Line 77: Line 77:
 </code> </code>
  
-<WRAP center round tip 60%> +<WRAP center round tip 80%> 
-Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο //compiler// δημιουργεί έναν από μόνος του αντιγράφοντας τα περιεχόμενα του αρχικού αντικειμένου στο νέο πεδίο προς πεδίο.+Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο //compiler// δημιουργεί τον //default copy constructor// αντιγράφοντας τα περιεχόμενα του αρχικού αντικειμένου στο νέο πεδίο προς πεδίο.
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Δημιουργία κατασκευαστών αντιγραφέων ====+Μία άλλη περίπτωση κατά την οποία θα κληθεί o κατασκευαστής αντιγραφέας είναι η παρακάτω. Εδώ η δήλωση της μεταβλητής r2 συμπίπτει με την αρχικοποίηση του αντικειμένου. Σε αυτή την περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας με όρισμα το //r1//.  
 + 
 +<code cpp CopyRectangle.cpp> 
 +#include "Rectangle.cpp" 
 + 
 +int main() { 
 +  Rectangle r1(5,6); 
 +  Rectangle r2 = r1; 
 +
 +</code> 
 + 
 +<WRAP center round tip 80%> 
 +Το παραπάνω είναι λειτουργικά ισοδύναμο με το παρακάτω. 
 +<code cpp CopyRectangle.cpp> 
 +#include "Rectangle.cpp" 
 + 
 +int main() { 
 +  Rectangle r1(5,6); 
 +  Rectangle r2; 
 +  r2 = r1; 
 +
 +</code> 
 +Για τον μεταγλωττιστή όμως οι κώδικες είναι διαφορετικοί. Στην πρώτη περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας (//copy constructor//), ενώ στη 2η περίπτωση καλείται ο //default// κατασκευαστής και στη συνέχεια γίνεται ανάθεση των τιμών των πεδίων του //r1// στα πεδία του //r2// (πεδίο προς πεδίο). 
 +</WRAP> 
 + 
 +===== Δημιουργία κατασκευαστών αντιγραφέων =====
  
 Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία δείκτες που δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) αντιγράφονται οι διευθύνσεις αυτές, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες καθώς η μεταβολή του κοινού αντικειμένου επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται. Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία δείκτες που δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) αντιγράφονται οι διευθύνσεις αυτές, όπως θα αντιγράφονταν οποιοδήποτε άλλο πεδίο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο ή περισσότερα αντικείμενα δείχνουν σε μία κοινή περιοχή μνήμης. Το παραπάνω μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες καθώς η μεταβολή του κοινού αντικειμένου επηρεάζει το σύνολο των αντικειμένων που το μοιράζονται.
Line 120: Line 145:
     Point *origin;     Point *origin;
   public:   public:
-    Rectangle(int w, int h, Point *p); +    Rectangle(int w, int h, Point p); 
-    Rectangle(int s, Point *p);+    Rectangle(int s, Point p);
     Rectangle();     Rectangle();
 +    ~Rectangle();
     void setWidth(int w);     void setWidth(int w);
     void setHeight(int h);     void setHeight(int h);
     int getWidth();     int getWidth();
     int getHeight();     int getHeight();
 +    void setOrigin(Point *p);
 +    Point *getOrigin();
 }; };
  
-Rectangle::Rectangle(int w, int h, Point *p) {+Rectangle::Rectangle(int w, int h, Point p) {
   width = w; height = h;   width = w; height = h;
-  origin = p;+  origin = new (nothrow) Point( p.getX(), p.getY() ); 
 +  if(origin == NULL) { 
 +    cerr << "Memory allocation failure!\n"; 
 +    exit(-1); 
 +  }
 } }
  
-Rectangle::Rectangle(int s, Point *p) {+Rectangle::Rectangle(int s, Point p) {
   width = s; height = s;   width = s; height = s;
-  origin = p;+  origin = new (nothrow) Point( p.getX(), p.getY() ); 
 +  if(origin == NULL) { 
 +    cerr << "Memory allocation failure!\n"; 
 +    exit(-1); 
 +  }
 } }
  
Line 147: Line 183:
     exit(-1);     exit(-1);
   }   }
 +}
 +
 +Rectangle::~Rectangle() {
 +  delete origin;
 } }
  
Line 153: Line 193:
 int Rectangle::getWidth() { return width; } int Rectangle::getWidth() { return width; }
 int Rectangle::getHeight() { return height; } int Rectangle::getHeight() { return height; }
 +void Rectangle::setOrigin(Point *p) { origin = p; }
 +Point *Rectangle::getOrigin() { return origin; }
 </code> </code>
  
 <code cpp MoveOrigin.cpp> <code cpp MoveOrigin.cpp>
- 
 #include "Rectangle.cpp" #include "Rectangle.cpp"
  
 +int moveOrigin(Rectangle &r, int dx, int dy) { 
 +  Point *p = r.getOrigin(); 
 +  p->setX(p->getX() + dx); 
 +  p->setY(p->getY() + dy); 
 +}
  
 int main() { int main() {
-  Point *= new Point(10,5)+  Point p{10,5}
-  Rectangle r1(5,6,p);+  Rectangle r1{5,6,p};   
 +  Rectangle r2 = r1;
      
-  Rectangle rect(5,6,4,1);+  moveOrigin(r11,-1);
 } }
 +</code>
  
 +Ο παραπάνω κώδικας αντιγράφει στο αντικείμενο //r2// τα πεδία του αντικειμένου //r1// πεδίο προς πεδίο. Αυτό σημαίνει ότι τα αντικείμενα //r1// και //r2// μοιράζονται το ίδιο αντικείμενο τύπου //Point//. Ισχύουν επομένως τα εξής:
 +  * Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο //r2//
 +  * Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση main, το αντικείμενο //r1// θα καταστραφεί ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη για το πεδίο του //origin//. Η προσπάθεια καταστρροφής του αντικειμένου //r2// θα οδηγήσει σε σφάλμα διότι θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μία περιοχή μνήμης που έχει ήδη ελευθερωθεί κατά την καταστροφή του //r1//. Το σφάλμα που εκτυπώνεται όταν το πρόγραμμα μεταγλωττιστεί με //g++// είναι το εξής:
 +
 +<code>
 +*** Error in `./a.out': double free or corruption (fasttop): 0x00000000006d6010 ***
 +Ακυρώθηκε (core dumped)
 </code> </code>
 +
 +Για να αποφύγετε την παραπάνω συμπεριφορά θα πρέπει να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα που κάνει τα εξής:
 +  - Δημιουργεί ένα νέο αντικείμενο τύπου //Point//.
 +  - Αντιγράφει τα περιεχόμενα του παλιού στο νέο.
 +
 +Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω:
 +<code cpp>
 +Rectangle::Rectangle(Rectangle &r) {
 +  width = r.width;
 +  height = r.height;
 +  origin = new (nothrow) Point(r.getOrigin()->getX(), r.getOrigin()->getY());
 +  if(origin == NULL) {
 +    cerr << "Memory allocation failure!";
 +    exit(-1);
 +  }
 +}
 +</code> 
 +
  
  
cpp/copy_constructors.txt · Last modified: 2022/05/12 19:41 by gthanos