cpp:copy_constructors
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Next revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:copy_constructors [2017/04/20 10:13] – created gthanos | cpp:copy_constructors [2022/05/12 18:57] – [Κατασκευαστές Αντιγραφείς] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Κατασκευαστές Αντιγραφείς ====== | ====== Κατασκευαστές Αντιγραφείς ====== | ||
- | Στην ενότητα των συναρτήσεων είδαμε [[cpp: | + | Στην ενότητα των συναρτήσεων είδαμε [[cpp: |
+ | Δείτε το παρακάτω παράδειγμα της μεθόδου // | ||
+ | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int width, height; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth(); | ||
+ | int getHeight(); | ||
+ | }; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = w; height = h; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = s; height = s; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = height = 0; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp foo.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | void printArea(const Rectangle r) { | ||
+ | cout << " area: " << r.getArea() << endl; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle rect(5,6); | ||
+ | printArea(rect); | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Παρακάτω δίνεται το σχηματικό διάγραμμα της στοίβας της διεργασίας πριν και κατά τη διάρκεια της κλήσης της μεθόδου // | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | Το ερώτημα είναι με ποιό τρόπο γίνεται η δημιουργία του αντιγράφου του αρχικού αντικειμένου στο //stack//. Μπορείτε να δηλώσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα (λεπτομέρειες πιο κάτω..) ή να αφήσετε τον // | ||
+ | |||
+ | ===== Ορισμός ενός κατασκευαστή αντιγραφέα ===== | ||
+ | |||
+ | Ένας κατασκευαστής αντιγραφέας για την παραπάνω κλάση // | ||
+ | |||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width = r.width; | ||
+ | height = r.height; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | ή ισοδύναμα ο παρακάτω | ||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width = r.width; | ||
+ | height = r.height; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Και οι δύο παραπάνω κατασκευαστές είναι ισοδύναμοι και δηλώνουν ένα κατασκευαστή αντιγραφέα. Η μεταβλητή //r// μπορεί να δηλωθεί ως //const// (όπως στη δεύτερη περίπτωση), | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int width, height; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | Rectangle(const Rectangle& | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth(); | ||
+ | int getHeight(); | ||
+ | }; | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = w; height = h; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = s; height = s; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = height = 0; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | width = r.width; | ||
+ | height = r.height; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round tip 80%> | ||
+ | Εάν δεν ορίσετε ένα δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα ο // | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Άλλη περίπτωση κλήσης κατασκευαστή αντιγραφέα ==== | ||
+ | |||
+ | Μία άλλη περίπτωση κατά την οποία θα κληθεί o κατασκευαστής αντιγραφέας είναι η παρακάτω. | ||
+ | |||
+ | <code cpp CopyRectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle r1(5,6); | ||
+ | Rectangle r2 = r1; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Εδώ η δήλωση της μεταβλητής r2 συμπίπτει με την αρχικοποίηση του αντικειμένου. Σε αυτή την περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας με όρισμα το // | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round tip 80%> | ||
+ | Το παραπάνω είναι λειτουργικά ισοδύναμο με το εξής: | ||
+ | <code cpp CopyRectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle r1(5,6); | ||
+ | Rectangle r2; | ||
+ | r2 = r1; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | Για τον μεταγλωττιστή όμως οι δύο κώδικες είναι διαφορετικοί. Στην πρώτη περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής αντιγραφέας (//copy constructor// | ||
+ | |||
+ | **Σημείωση: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Μια πιο σύνθετη περίπτωση ===== | ||
+ | |||
+ | Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πεδία που είναι δείκτες και δείχνουν σε άλλα αντικείμενα (στατικά ή δυναμικά δεσμευμένα) εάν δεν ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα, | ||
+ | |||
+ | Στο παρακάτω παράδειγμα ορίζουμε την κλάση //Point// η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημείο στο δισδιάστατο χώρο. | ||
+ | |||
+ | <code cpp Point.hpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | class Point { | ||
+ | int x, y; | ||
+ | public: | ||
+ | Point(int vx,int vy) { | ||
+ | x = vx; y = vy; | ||
+ | cout << "Point regular constructor!\n"; | ||
+ | } | ||
+ | | ||
+ | Point(const Point &p) { | ||
+ | x = p.x; y = p.y; | ||
+ | cout << "Point copy constructor!\n"; | ||
+ | } | ||
+ | | ||
+ | Point() { | ||
+ | cout << "Point default constructor!\n"; | ||
+ | } | ||
+ | ~Point() { | ||
+ | cout << "xP Point destructor!\n"; | ||
+ | } | ||
+ | | ||
+ | void setX(int vx) { x = vx; } | ||
+ | void setY(int vy) { y = vy; } | ||
+ | int getX() const { return x; } | ||
+ | int getY() const { return y; } | ||
+ | }; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Η κλάση // | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int width, height; | ||
+ | Point *origin; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h, Point p); | ||
+ | Rectangle(int s, Point p); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth(); | ||
+ | int getHeight(); | ||
+ | void setOrigin(Point *p); | ||
+ | Point *getOrigin() const; | ||
+ | }; | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width = w; height = h; | ||
+ | origin = new (nothrow) Point( p.getX(), p.getY() ); | ||
+ | if(origin == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | delete origin; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | Point *Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp MoveOrigin.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int moveOrigin(Rectangle &r, int dx, int dy) { | ||
+ | Point *p = r.getOrigin(); | ||
+ | p-> | ||
+ | p-> | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Point p{5,5}; | ||
+ | Rectangle r1{5, | ||
+ | Rectangle r2 = r1; | ||
+ | Rectangle r3(r1); | ||
+ | | ||
+ | moveOrigin(r1, | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ο παραπάνω κώδικας δεν περιέχει κατασκευαστή αντιγραφέα για την κλάση Rectangle. Ο //default// που δημιουργεί ο // | ||
+ | * Εάν μεταβληθούν οι συντεταγμένες του //Point// από το αντικείμενο //r1//, η μεταβολή θα ισχύει και για το αντικείμενο // | ||
+ | * Κατά την έξοδο από τη συνάρτηση main, το αντικείμενο //r1// θα καταστραφεί ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη για το πεδίο του //origin//. Η προσπάθεια καταστροφής του αντικειμένου //r2// θα οδηγήσει σε σφάλμα διότι θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μία περιοχή μνήμης που έχει ήδη ελευθερωθεί κατά την καταστροφή του //r1//. Το σφάλμα που εκτυπώνεται όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί είναι το εξής: | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | *** Error in `./ | ||
+ | Ακυρώθηκε (core dumped) | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Για να αποφύγετε την παραπάνω συμπεριφορά θα πρέπει να ορίσετε τον δικό σας κατασκευαστή αντιγραφέα που κάνει τα εξής: | ||
+ | - Δημιουργεί ένα νέο αντικείμενο τύπου //Point//. | ||
+ | - Αντιγράφει τα περιεχόμενα του παλιού αντικειμένου στο νέο. | ||
+ | |||
+ | Ο προτεινόμενος κατασκευαστής αντιγραφέας δίνεται παρακάτω: | ||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width = r.width; | ||
+ | height = r.height; | ||
+ | if(r.origin == nullptr) | ||
+ | origin = nullptr; | ||
+ | else { | ||
+ | origin = new (nothrow) Point(r.getOrigin()-> | ||
+ | if(origin == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | } | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
cpp/copy_constructors.txt · Last modified: 2022/05/12 19:41 by gthanos