User Tools

Site Tools


cpp:constructors

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:constructors [2020/04/08 10:35] gthanoscpp:constructors [2020/04/14 07:40] gthanos
Line 1: Line 1:
 ====== Κατασκευαστές της κλάσης ====== ====== Κατασκευαστές της κλάσης ======
  
-Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης //Rectangle// δεν δηλώθηκε κάποιος κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής της κλάσης είναι μέθοδος που έχει το όνομα της κλάσης και δεν έχει επιστρεφόμενο τύπο. Ο ρόλος του κατασκευαστή της κλάσης είναι να αρχικοποιήσει τις τιμές των πεδίων της κλάσης. Σημειώστε, ότι ο κατασκευαστής της κλάσης στη C++ δεν δεσμεύει χώρο στη μνήμη, όπως συμβαίνει στη Java. Για την κλάση //Rectangle//, παρακάτω δηλώνεται ο κατασκευαστής ''Rectangle(int w, int h)''.+Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης //Rectangle// δεν δηλώθηκε κάποιος κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής της κλάσης είναι συνάρτηση που έχει το όνομα της κλάσης και δεν έχει επιστρεφόμενο τύπο. Ο ρόλος του κατασκευαστή της κλάσης είναι να αρχικοποιήσει τις τιμές των πεδίων της κλάσης. Σημειώστε, ότι ο κατασκευαστής της κλάσης στη C++ δεν δεσμεύει χώρο στη μνήμη, όπως συμβαίνει στη Java. Για την κλάση //Rectangle//, παρακάτω δηλώνεται ο κατασκευαστής ''Rectangle(int w, int h)''.
  
 <code cpp Rectangle.hpp> <code cpp Rectangle.hpp>
Line 17: Line 17:
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
 }; };
 +</code>
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
   width = w; height = h;   width = w; height = h;
 } }
- 
 void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; } void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; }
 void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; } void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; }
Line 36: Line 39:
   return 0;   return 0;
 } }
 +</code>
 +
 +Για την μεταγλώττιση αρκεί να μεταγλωττισετε κάθε επιμέρους κλάση ξεχωριστά και στη συνέχεια να δημιουργήσετε το τελικό εκτελέσιμο. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η διαδικασία είναι η παρακάτω και παράγει το εκτελέσιμο με όνομα **a.out**:
 +<code>
 +g++ -Wall -g Rectangle.cpp -c
 +g++ -Wall -g Rectangle.o RectangleUsage.cpp 
 </code> </code>
  
 <WRAP center round info 80%> <WRAP center round info 80%>
 Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, όπως παρακάτω. Η δήλωση εντός της κλάσης συνεπάγεται τη δήλωση από τον προγραμματιστή του κατασκευαστή ως //inline//. Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, όπως παρακάτω. Η δήλωση εντός της κλάσης συνεπάγεται τη δήλωση από τον προγραμματιστή του κατασκευαστή ως //inline//.
-<code c++ Rectangle.cpp>+<code cpp Rectangle.cpp>
 class Rectangle { class Rectangle {
   private:   private:
Line 241: Line 250:
  
 <code> <code>
-Cuboid::Cuboid(Rectangle r, int l) : rect(r), length(l) { }+Cuboid::Cuboid(Rectangle r, int l) : rect(r), length(l) { } 
 Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) : rect(w,h), length(l) { } Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) : rect(w,h), length(l) { }
 </code> </code>
  
-Στην 1η περίπτωση γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//. Στην 2η περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης //Rectangle// με ορίσματα //(w,h)//+Στον πρώτο κατασκευαστή με τα δύο ορίσματα γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//, αντιγράφοντας την τιμή κάθε πεδίου της παραμέτρου //r// στο πεδίιο //rect//. Στον 2ο κατασκευαστή με τα τρία ορίσματα καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης //Rectangle// με ορίσματα //(w,h)//.
- +
-Η ανάθεση ''rect = r;'' δεν είναι προφανής. Έχοντας δύο αντικείμενα τύπου Rectangle το ''rect'' και το ''r'', η εντολή ανάθεσης αντιγράφει τα περιεχόμενα του ''r'' στο ''rect'' πεδίο προς πεδίο.+
  
  
cpp/constructors.txt · Last modified: 2021/05/07 06:11 (external edit)