User Tools

Site Tools


cpp:constructors

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:constructors [2020/04/08 10:34] – created gthanoscpp:constructors [2020/04/14 07:40] gthanos
Line 1: Line 1:
-====== Κατασκευαστές και καταστροφείς της κλάσης ======+====== Κατασκευαστές της κλάσης ======
  
-Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης //Rectangle// δεν δηλώθηκε κάποιος κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής της κλάσης είναι μέθοδος που έχει το όνομα της κλάσης και δεν έχει επιστρεφόμενο τύπο. Ο ρόλος του κατασκευαστή της κλάσης είναι να αρχικοποιήσει τις τιμές των πεδίων της κλάσης. Σημειώστε, ότι ο κατασκευαστής της κλάσης στη C++ δεν δεσμεύει χώρο στη μνήμη, όπως συμβαίνει στη Java. Για την κλάση //Rectangle//, παρακάτω δηλώνεται ο κατασκευαστής ''Rectangle(int w, int h)''.+Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης //Rectangle// δεν δηλώθηκε κάποιος κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής της κλάσης είναι συνάρτηση που έχει το όνομα της κλάσης και δεν έχει επιστρεφόμενο τύπο. Ο ρόλος του κατασκευαστή της κλάσης είναι να αρχικοποιήσει τις τιμές των πεδίων της κλάσης. Σημειώστε, ότι ο κατασκευαστής της κλάσης στη C++ δεν δεσμεύει χώρο στη μνήμη, όπως συμβαίνει στη Java. Για την κλάση //Rectangle//, παρακάτω δηλώνεται ο κατασκευαστής ''Rectangle(int w, int h)''.
  
 <code cpp Rectangle.hpp> <code cpp Rectangle.hpp>
Line 17: Line 17:
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
 }; };
 +</code>
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
   width = w; height = h;   width = w; height = h;
 } }
- 
 void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; } void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; }
 void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; } void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; }
Line 36: Line 39:
   return 0;   return 0;
 } }
 +</code>
 +
 +Για την μεταγλώττιση αρκεί να μεταγλωττισετε κάθε επιμέρους κλάση ξεχωριστά και στη συνέχεια να δημιουργήσετε το τελικό εκτελέσιμο. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η διαδικασία είναι η παρακάτω και παράγει το εκτελέσιμο με όνομα **a.out**:
 +<code>
 +g++ -Wall -g Rectangle.cpp -c
 +g++ -Wall -g Rectangle.o RectangleUsage.cpp 
 </code> </code>
  
 <WRAP center round info 80%> <WRAP center round info 80%>
 Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, όπως παρακάτω. Η δήλωση εντός της κλάσης συνεπάγεται τη δήλωση από τον προγραμματιστή του κατασκευαστή ως //inline//. Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, όπως παρακάτω. Η δήλωση εντός της κλάσης συνεπάγεται τη δήλωση από τον προγραμματιστή του κατασκευαστή ως //inline//.
-<code c++ Rectangle.cpp>+<code cpp Rectangle.cpp>
 class Rectangle { class Rectangle {
   private:   private:
Line 241: Line 250:
  
 <code> <code>
-Cuboid::Cuboid(Rectangle r, int l) : rect(r), length(l) { }+Cuboid::Cuboid(Rectangle r, int l) : rect(r), length(l) { } 
 Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) : rect(w,h), length(l) { } Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) : rect(w,h), length(l) { }
 </code> </code>
  
-Στην 1η περίπτωση γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//. Στην 2η περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης //Rectangle// με ορίσματα //(w,h)//+Στον πρώτο κατασκευαστή με τα δύο ορίσματα γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//, αντιγράφοντας την τιμή κάθε πεδίου της παραμέτρου //r// στο πεδίιο //rect//. Στον 2ο κατασκευαστή με τα τρία ορίσματα καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης //Rectangle// με ορίσματα //(w,h)//.
- +
-Η ανάθεση ''rect = r;'' δεν είναι προφανής. Έχοντας δύο αντικείμενα τύπου Rectangle το ''rect'' και το ''r'', η εντολή ανάθεσης αντιγράφει τα περιεχόμενα του ''r'' στο ''rect'' πεδίο προς πεδίο.+
  
  
cpp/constructors.txt · Last modified: 2021/05/07 06:11 (external edit)